30 January, 2011

Kalau la aku terer main gitar . . .

Teringat aku masa study kat Sarawak dulu . Setiap kali cuti hari sabtu , malam je msti lepak kat waterfront . Buat apa ? tengok orang main gitar , siap menyanyi lagi . Sumpah ! Giler Cool .

Aku memang minat gler ngan alat-alat muzik ni . tapi tak reti main . kalau setakat recoder, kastenet ngan kerincing tiga segi tu boleh la . itu pun sebab ade dalam silibus pendidikan sekolah rendah . kalau takde , mimpi aku dapat main alat muzik ni . Huhuhu .

tapi betul weyh ! smart gler tgk mamat-mamat tepi jalan main gitar . lagi-lagi ngan dress up dorg , muka dorg yang hensem . Ikutkan hati , tu la calon suami aku nak . Tettt . Ade yang mengamuk baca statement aku ni nnti . Dorang mmg cool , dress up biasa je , guna jeans yang lusuh ,  baju entah brand ape , pastu letak guitar case tepi jalan then nyanyi lagu "kau ilhamku". Fullamak , sempoi giler . 

Sejak tu aku da pasang niat da . Sebelum kawen , aku mesti terer main gitar . Sekarang ni , aku tengok trend orang kawen , pasang lagu dulu-dulu . Pastu siap ngan kumpulan kompang . Ini cara lama ! haha . 

Aku tak nak tiru orang . Aku ada cara tersendiri .

Nanti time majlis kawen aku , aku nak capai mic ngan gitar kat stage then aku nak nyanyi dua tiga lagu untuk suami aku . pastu , ada satu projector kat stage tu , masa aku tengah nyayi , keluar slide show detik-detik perkenalan aku ngan suami dari zaman bercinta sehingga ke jinjang pelamin . 

orang kata , kawen ni sekali seumur hidup , so tak salah buat something different kan ? hahaha . Berangan taknak kalah . Nina , nina . . . 

Kalau korang nak tau , gitar ni pun boleh jadi satu medium untuk pikat hati wanita . aku jarang bercakap kalau takda bukti . Cuba korang perhatikan lirik-lirik lagu yang selalu main kat radio .

"Jesnita , kali pertama terpandang wajah ,
terpegun aku dan terpesona ,
dengan senyuman dan lirikan mu ,
membuat aku telah jatuh cinta . " Exists .

"Farhana oh farhana .
kau cantik tapi berbisa .
indah rupamu , tak terkata .
Dek renungan sinar mata . " Jinbara .

dan banyak lagi . jarang kita dengar lagu yang memuji lelaki . jap2 . cuba kita bayangkan .

Samat oh Samat . 

Hahaha . Sumpah , giler lawak !

Apa yang aku nak tekan kan kat sini is , perempuan ni suka pujian . Tambah2 lagi kalau pujian tu dalam bentuk yang sweet , dalam bibit lagu misalnye . cehhh . jiwang gak aku ni .
Kalau aku pandai main gitar , nanti aku nak main kt satu tempat yang ramai orang  then comfirm-comfirm la aku akan di surrounded by many people . then mula la masyarakat majmuk tadi akan order lagu kat aku . Kak , lagu tolong ingatkan aku satu ! Ana Rafali punye .!akak nyanyi sedap gler ! lagi2 la kalau kaum lelaki yang mintak . terus  terasa diriku begitu berharga . hahaha 

pastu , kalau masa tu aku bawa member-member perempuan . msti dorang akan cakap cmnni "cinabeng , bikin panas minah ni . " haha . sori gurlz , nnti ada laki hensem ceq perkenalkan k . 

lagi satu , kalau aku terer main gitar , aku taknak bukak band . nanti laki-laki hensem just pandang vokalis je . Tak fair lansung ! so , aku lebih prefer main gitar secara solo . Baru best ! cam Ana Rafali ke . Style beb !

Pasni , aku nekad nak blajar main GITAR ! yeay !

2 comments:

MEGAT ISKANDAR ZULKARNAIN said...

wahh!!anna raffali...
like2..love her~
haha

fazlyana said...

hei nina...
ko nie ap aq nk ko pun nak jg kn....
hahahhahaha...lek lu....
naa amoy pun teringin nak blajar men gitar...
dr darjah 6 lgi tp x pandai2..
hahhahaha...sapa la bole ajar aq...
hehhe...nekad na...
MESTI PANDAI MAIN GITAR!!!!..
hehehhe...