16 April, 2012

Cara Cara untuk "menghalimunankan" diri ke kelas a.k.a kuliah



Assalamualaikum . . 


Nampak agak keterlaluan jugak tajuknye, tapi yess, rata-rata anda telah menggunakannya. Samada, secara sengaja atau tak. Tak kira dimana sekolah / ipta / ipts anda berada , dari baik ke baik-belaka perangai anda , dari muda ke penuaan diri anda , i believe there's one thing yang korang pasti akan buat bersama and that is 

"PONTENG KELAS


Tapi, seperti yang kita tak tahu, ramai dikalangan kita. eh, anda masih tidak cekap, tidak kreatif dan tidak genius dalam bab2 meng"ponteng"kan diri. ya. pelajar kita masih lagi tidak tahu bagaimana untuk memontengkan diri dalam kelas kelas atau kuliah kuliah. ape skema sangat korang ni?


sebenarnya, waktu menulis entri ni tengah pressure nak baca 9 chapter.
tepu otak den.  pe lagi berblogging la . hahaha


So, dengan ini, saya Nieyna Mohd Adam 23, bebas dari penyakit berjangkit yang juga selaku kaunselor tidak bertauliah dan akan memputar belitkan otak anak anak muda, mengajar korang tips tips ponteng kuliah dengan berkesan. bagaimana? hah korang layan jela. ^_^


Pastikan diri anda berada dalam keadaan yang sangat bebas dari beg-beg berat sebelum ke kelas. Dalam erti kata lain "berlenggang kau nyah gi kelas"

Ini adalah cara yang paling efektif dan berkesan. 
semakin berlenggang seseorang itu, semakin tinggi peratusan untuk dia ponteng. 

 contoh elemen berlenggang sangatlah!
"menurut kajian prof. alfonso di albukek, seorang ahli falsampah, guru tuisyen matematik sekolah rendah dan juga mempunyai ijazah dalam bergebang, statistik beliau mengatakan, genetik otak yang berlenggang, akan membawa cel cel otak yang gila untuk dihantar ke saluran pemalasan otak melalui rongga mulut atau hidung, lebih dari 90peratus."
akibatnya, perasaan untuk melarikan diri dari kelas lebih kuat dari perasaan untuk menlekatkan diri dalam kelas.  tak cool?


Chat dengan rakan rakan anda sampai lupa diri di laman laman sosial.

ni juga merupakan point point penting, dalam menjalankan misi "ponteng ke kelas secara berjemaah" dan misi "kau ponteng, aku ponteng juga". kita ambil contoh mudah, fesbuk atau nama melayunya bukumuka. see? kita tidak memerlukan tenaga yang banyak untuk ke kuliah, kita hanya perlu berada monitor screen laptop (bergantung pada kebesaran screen anda) untuk membuka BUKUmuka. 

"jika mahu lebih efektif dan efisyen, carilah sorang dua awek/pakwe yang bajet cun/kacak bergaya, hot/panas dan menarik tertarik dabom untuk korang chat dan bersembang. mesti korang akan rasa sayang nak tinggalkan awek awek tersebut semata mata untuk ke kuliah yang jauh. pergh penat tu nak berjalan."



"Oppss, denyut-denyut perut I"

Hahaha, ni taktik lapuk. Berdenyut-denyut konon. Alasan nak pergi toilet, sampai kesudah tak jumpa batang hidung. Ala, lecturer pun pernah, i mean yes/memang/comfirm student jugak. Dorang pun tau student ni macam mana. Kui. . . kui. . . kui . . .   



ok. itu saja untuk hari ni. kepada sesiapa yang nak berjaya dalam hidup, mahu hidup senang dan mewah di masa hadapan, serta mempunyai anak anak dan isteri/suami yang sempurna. sila jangan lakukan perkara perkara diatas. terima kasih. 


that all from me.
thanks for reading .
^_^

2 comments:

blackjack_NolzA said...

hhahah..nice advise la nieyna...hahah;p

Anonymous said...

terbaikk :))